SCHEMA V.47

Vi reserverar oss för eventuella ändringar i samtliga publicerade scheman. Schemat uppdateras kontinuerligt under terminen. För senaste uppdateringar se schema i appen eller via knappen nedan.

Tryck på knappen för att boka din klass!

KLASSER

Det finns en nivå för alla - läs mer om våra yogaklasser och hitta din favorit bland våra 20+ klasser i veckan.  * De flesta klasser hålls på svenska. Most classes are taught in Swedish, if you wish the teacher to teach in English please ask before the class.

Lugn och metodisk klass med mycket fokus på förståelse för rörelser, positioner och andning. Klass med intention balansera sinne och kropp samt öka känslan av avslappning och lugn. Inga förkunskaper krävs men passar även dig som yoga längre och som vill ha en lite lugnare klass med mycket instruktioner. Klassen utformning kan variera men stående element är andningsövningar och solhälsningar.

Lugn och metodisk klass med stort fokus på andning och närvaro i kroppen. 
Klassen avslutas med en djupgående andningsövning inspirerad av Wim Hof.

Andningsövningen har kapacitet att släppa karmatiska energiblockeringar i kroppen där fysiologiska, emotionella och spirituella sensationer är vanliga. 

3 principer vi använder oss av är:

– allt är välkommet 
– utforska, experimentera och lek med andningen
– forcera inte men försök att ta dig igenom eventuella blockeringar 

Denna klass är en kombination av att långsamt väcka din kropp och samtidigt ge dig energi inför dagen. Vi börjar med en andningsgenomgång för att sedan grundligt gå igenom hela kroppen och mjuka upp den från nattens vila. Den kommer inte bygga på en färdig sekvens utan läraren bygger upp klassen. Vi avslutar med särskilt energigivande rörelser till karibiska rytmer samt en enkel massage.

Ashtanga Yoga är meditation i rörelse med syfte att stilla och lugna sinnet. Det är en dynamisk form av yoga men med full fokus på andetaget. Vi praktiserar fasta sekvenser som tryggt tar oss igenom solhälsningar, stående, sittande och avslutande positioner. Man behöver inte vara speciellt mjuk eller stark för att praktisera, det är snarare en effekt som kommer med utövandet. Denna klass är till för dig som är nybörjare till Ashtanga Yogan. Du guidas genom sekvens och andning under hela klassen och du utgår ifrån dig själv och där du befinner dig på din yogaresa.

The session is designed for those who wish to refine their experience of the alignment principles of yoga. You will deepen your understanding of alignment as well as take your practice to new levels. The main challenge is not only to get into asanas with healthy safe alignment but also to stay in every asana for a few breaths. Not moving is so very useful for human restless minds. We finish the session with the power of Pratyahara, the practice of withdrawing the senses inside where we find peace and inner well-being. This practice has flow elements too and will leave you strong yet restored and ready for the new day. All levels are welcome!

Yoga Flow passar dig som har yogat tidigare. Klassen fokuserar på flöde och värme, med influenser från Ashtanga yoga, hatha yoga och vinaysa flow. Mycket variation, då klassen aldrig ser exakt likadan ut från gång till gång. En uppvärmning med fokus på andning för att stilla sinnet och släppa in fokus på här och nu, för att sedan övergå till sekvenser av stärkande rörelser och positioner som löper i varandra. Därefter går vi in i en nedvarvning av sittande och liggande positioner. Klassen avslutas med en skön avslappning och möjligheten att med en aktiv vila finna ro i kropp och själ. *Klassen hålls på engelska/svenska

A heat-building practice derived from a dynamic sequence of postures. Students will be encouraged to utilise their breath to establish their own rhythm in each practice. Classes will consist of both standing and seated postures, as well as strong transitions between the two. Suitable for all levels. *The class is in English/Swedish

Vinyasa Flow to Slow är en kombination av dynamisk yoga med kreativa övergångar som både ökar din styrka, mobilitet och kroppskännedom i rörelse, och av långsammare rörelser med fokus på flexibilitet och att stilla sinnet. Klassen avslutas med meditation.

I Yang till Yin är balansen mellan uppbyggande och återhämtande övningar i centrum. Yang till Yin är en kombination av vinyasa flow, en mer intensiv och dynamisk yogaform, och yin som fokuserar på skön stretch och avslappning. Syftet är att både stärka kroppen och ge ny energi. I denna klass bygger du styrka och smidighet samtidigt som sinnet tränas i medveten närvaro, klassens fokus och innehåll varierar från gång till gång. Vi arbetar med flödande sekvenser och testar mer utmanade asanas (positioner) på ett lekfullt sätt. Du uppmuntras att osbervera dina reaktioner för att öka din medvetenhet och kunna ta med dig yogan ut i vardagen. Klassen är öppen för alla nivåer.

Yin-yoga är en långsam, enkel, avkopplande men samtidigt energigivande yogastil som alla, oavsett tidigare erfarenhet kan utföra. I yin-yoga ligger fokus på kroppens yin-delar, såsom skelett, bindväv, ligament, inre organ och meridianerna. Yin-yogans fokus är fascia, en bindvävshinna vars främsta uppgift är att hålla muskler och muskelgrupper på plats under muskelkontraktion. Stelhet och osmidighet sitter främst i fascian och ju äldre vi blir, desto stelare och torrare blir den. Med yin-yoga blir kroppen smidigare, du får en skön stretch och en stunds avkoppling.

We touch minds, meridians, connective tissues, moments. A wonderful possibility to stretch, to soften, to explore the softer yin side of yourself. This practice is suited for all: people who like yang-muscular activities but need to compliment with opposite kind of activities, as well as people who already prefer it slow. We stay in a position up to 5 minutes. It is a highly meditative art of yoga which allows you to rest all, body and mind, in every position. A wonderful round up of your busy day! Suits all levels.

En bindvävshinna vars främsta uppgift är att hålla muskler och muskelgrupper på plats under muskelkontraktion. Stelhet och osmidighet sitter främst i fascian och ju äldre vi blir, desto stelare och torrare blir den. Med yin-yoga blir kroppen smidigare, du får en skön stretch och en stunds avkoppling.

A steady-paced class combining breath and movement to create a mindful flow. Emphasis is placed on alignment, as well as listening to your body to find a balance between effort and ease, free from pain. You will receive a workout, as well as a wind-down stretch, guided by your breath. All levels are welcome.

Välkomna att stilla sinnet och hämta kraft i en stund av medveten närvaro med Yoga Mindfulness.
Att öva på vår medvetenhet och närvaro öppnar upp våra sinnen och inspirerar till att stanna upp, tänka fritt, orientera oss i våra liv och kunna planera hur vi vill leva. Tillsammans gör vi mjuka, lugna övningar som passar alla där du får mer kontakt med din kropp och tränar ditt sinne att vara medvetet närvarande. Vi arbetar med enkla kroppsställningar och rörelser samt avslappning, andningsövningar och meditation. Övningarna sker stående, sittande (golv eller stol) och liggande. Inga förkunskaper krävs och det finns inga krav om prestation. Vi utgår helt från oss själva, var vi står just nu och hur vi mår.

Lugn hathayoga som grundar kropp och sinne. Den här klassen är framtagen för att skapa ett jämnt flöde i hela ditt system där andning och rörelser förenas i full närvaro. Vi jobbar med långsamma, medvetna rörelser, sittande och liggande på mattan under hela klassen. Mindful Moves är en perfekt klass för att skaka av dig dagen och förbereda kroppen på en återhämtande god natts sömn. 
Calm Hatha-yoga aiming to ground your body and mind. The class is designed to create a steady flow where the breath and movements come together in full presence. We work with slow, mindful moves and stay seated and lying down on the mat the entire class. Mindful Moves is a perfect magic pill to shake off the day and prepare the body for a good night’s sleep.

We dive into a journey with funky tunes and movements that allow us to connect inwards. With the help of our breath, we listen into our bodies, with postures that stimulate our creative core. Soft movements that allow you to hold space and observe each moment, listen and feel the voice of your body, mind, and soul. 

Följ oss på Instagram

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!